Caferacers worden steeds populairder, je kunt het zo gek niet bedenken of er wordt een caferacer van gemaakt. Het is de bedoeling om jouw caferacers uniek te maken, je hebt hem niet voor niets zelf gebouwd. In dit artikel lees je tips die kunnen helpen bij het bouwen van jouw caferacer. 

De juiste basis voor een juiste prijs 

Zoek een basis die je goed kunt gebruiken voor een caferacer, maar geef er niet teveel geld aan uit. Je gaat de motor aanpassen, je kan dan beter besparen op de basis zodat je kan ‘smijten’ bij de onderdelen. Let wel op dat het een juist frame is en er logische plekken zijn voor bijvoorbeeld de motor accu.

Houd rekening met ‘de boog’

Een tank is bovenop in de meeste gevallen afgerond, waardoor je bij een race op de tank komt te liggen. Bij een caferacer is het belangrijk om de boog door te trekken in de achterkant van het zadel. Het moet een logische lijn hebben voor het zijaanzicht van de motor. 

Klassiek maar robuust

Een caferacer wordt in klassieke stijl gebouwd in de meeste gevallen. Echter heeft een caferacer wel een net wat brutalere uitstraling. Zo zou je er dus voor kunnen kiezen om de chrome koplamp te vervangen voor een mat zwarte koplamp met rooster.

Ook Rome is niet in een dag gebouwd 

Parijs en Amsterdam ook niet trouwens, wat we hiermee willen zeggen is neem de tijd. Telkens als je naar de motor kijkt zie je iets anders. Schrijf ideeën op en definieer welke voor jou het meeste impact maken. Misschien kun je opties later toevoegen of passen twee opties niet bij elkaar. Onthoud dat het jouw design is, elke caferacer is uniek. 

Dit waren enkele tips die helpen bij het bouwen van een caferacer, natuurlijk is er nog veel meer te vinden. Je hoeft niet alles zelf te weten, vraag kennissen en vrienden om informatie als je vastloopt. Laat het poedercoaten over aan een professional, dit is iets wat je vaker gedaan moet hebben om het mooi te laten worden. Wees trots op je eindresultaat en het belangrijkste geniet van de motor. Je hebt er niet voor niets tijd en geld in gestoken.